Celetná 20 nebo online po předchozí domluvě
Katedra psychologie
Celetná 20
Místnost č. 351
Ph.D. Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta
obor: Specializace v pedagogice – Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
2016-2019
Školní a poradenská psychologie, vybraná témata ze speciální pedagogiky
Problematika školní připravenosti, diagnostika, podpora, prevence v MŠ a první třídě ZŠ
Možnosti digitální formy diagnostiky pro školní připravenost
Využívání ICT ve vzdělávání v mateřských školách a na prvním stupni ZŠ (oblast STEM)
Připravenost dětí na vstup do mateřských škol
Socio-emoční rozvoj dětí v předškolním a mladším školním věku, individuální a skupinové formy práce
Autoevaluace pedagogů v předškolním a základním vzdělávání
Formativní hodnocení, self-eficcacy u předškolních dětí a u dětí prvního stupně ZŠ
Problematika dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SPUČ, SPUCH, autismus, aj.)
Možnosti podpory dětí s SVP a jejich rodičů, oblast spolupráce učitelů a rodičů
Dr. Pekárková se ve své práci aktuálně věnuje problematice efektivní pedagogické diagnostiky školní připravenosti jejího využití pro snižování počtu odkladů školní docházky. Ve své praxi se zaměřila i na možnosti využití ICT v diagnostice a následné prevenci potíží u dětí. Je dlouhodobě zapojena do oblasti využívání ICT v rozvoji informatického myšlení (STEM) u dětí v předškolním a mladším školním věku, a vyvíjení didaktických nástrojů určených pro rozvoj této oblasti. Společně s týmem pokračuje ve vývoji nového online nástroje pro autoevaluaci pedagogů a dokončuje nástroj, jehož účelem je významně posílit spolupráci rodičů předškolních dětí a mateřských škol s pozitivním dopadem na rozvoj dětí.