Problematika školní připravenosti, diagnostika, podpora, prevence v MŠ a první třídě ZŠ
Možnosti digitální formy diagnostiky pro školní připravenost
Využívání ICT ve vzdělávání v mateřských školách a na prvním stupni ZŠ (oblast STEM)
Připravenost dětí na vstup do mateřských škol
Socio-emoční rozvoj dětí v předškolním a mladším školním věku, individuální a skupinové formy práce
Autoevaluace pedagogů v předškolním a základním vzdělávání
Formativní hodnocení, self-eficcacy u předškolních dětí a u dětí prvního stupně ZŠ
Problematika dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SPUČ, SPUCH, autismus, aj.)
Možnosti podpory dětí s SVP a jejich rodičů, oblast spolupráce učitelů a rodičů
Aktuálně probíhající výzkum
Dr. Pekárková se ve své práci aktuálně věnuje problematice efektivní pedagogické diagnostiky školní připravenosti jejího využití pro snižování počtu odkladů školní docházky. Ve své praxi se zaměřila i na možnosti využití ICT v diagnostice a následné prevenci potíží u dětí. Je dlouhodobě zapojena do oblasti využívání ICT v rozvoji informatického myšlení (STEM) u dětí v předškolním a mladším školním věku, a vyvíjení didaktických nástrojů určených pro rozvoj této oblasti. Společně s týmem pokračuje ve vývoji nového online nástroje pro autoevaluaci pedagogů a dokončuje nástroj, jehož účelem je významně posílit spolupráci rodičů předškolních dětí a mateřských škol s pozitivním dopadem na rozvoj dětí.