Problematika školní připravenosti, diagnostika, podpora, prevence v MŠ a první třídě ZŠ
Možnosti digitální formy diagnostiky pro školní připravenost
Využívání ICT ve vzdělávání v mateřských školách a na prvním stupni ZŠ (oblast STEM)
Připravenost dětí na vstup do mateřských škol
Socio-emoční rozvoj dětí v předškolním a mladším školním věku, individuální a skupinové formy práce
Autoevaluace pedagogů v předškolním a základním vzdělávání
Formativní hodnocení, self-eficcacy u předškolních dětí a u dětí prvního stupně ZŠ
Problematika dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SPUČ, SPUCH, autismus, aj.)
Možnosti podpory dětí s SVP a jejich rodičů, oblast spolupráce učitelů a rodičů
Aktuálně probíhající výzkum
Dr. Švandová se dlouhodobě věnuje vývoji diagnostických a didaktických nástrojů určených pro rozvoj obecných dovedností a rovněž STEM dovedností u dětí v předškolním a mladším školním věku. Ve své výzkumné práci se aktuálně věnuje problematice efektivní pedagogické diagnostiky školní připravenosti a jejího využití pro snižování počtu odkladů školní docházky. Společně s týmem pokračuje ve vývoji nového online nástroje pro autoevaluaci pedagogů.